Γιατί πρέπει να επιβραβεύουμε το δυσλεκτικό παιδί;
Γιατί πρέπει να επιβραβεύουμε το δυσλεκτικό παιδί;
Τα περισσότερα δυσλεκτικά παιδιά
κατορθώνουν να τελειώσουν το γυμνάσιο και δεν έχουν ακούσει ούτε μια φορά στο
δημοτικό, ούτε μια φορά στο γυμνάσιο ένα μπράβο ή άριστα για την δουλειά τους
μας επισημαίνει η Ίρμα Φίρστρα – Βουρβαχάκη, Ψυχολόγος.
Οι γονείς, μέσα στην απογοήτευση τους και το άγχος για το μέλλον του παιδιού
τους, ξεχνάνε να επαινούν το παιδί για τα κατορθώματά του.
Τα περισσότερα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες αισθάνονται «άχρηστα», γιατί δεν
μπορούν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των γονέων και των καθηγητών. Βγάλανε
το συμπέρασμα πως οι συμμαθητές τους είναι πιο έξυπνοι από αυτά και πως οι
ίδιοι δεν έχουν μέλλον. Έχει ήδη δημιουργηθεί υπαρξιακό πρόβλημα και κατάθλιψη
σε μικρή ηλικία (από 10 ετών).
Πώς να ενθαρρύνουμε το παιδί, για την απόκτηση αυτοεκτίμησης:
«Κέρδισες το παιχνίδι, μπράβο !»
«Μπράβο στην προσπάθειά σου !»
«Τι ωραία που χορεύεις !»
«Τι ωραία ζωγραφιά που έκανες !»
«Είσαι άριστος στο ποδόσφαιρο !»
«Αριστεύει στο σκάκι !»
«Είσαι καλό παιδί !»
«Μπράβο, που με βοήθησες !»
«Σ’αγαπώ πολύ!»