Ωτοπλαστική και τέλος τα μεγάλα ή «πεταχτά» αυτιά

Αναζήτηση

Ωτοπλαστική και τέλος τα μεγάλα ή «πεταχτά» αυτιά

Η εξωτερική εμφάνιση παίζει καθοριστικό ρόλο στη ζωή του εφήβου, καθώς η αυτοεκτίμηση του παιδιού είναι στενά συνδεδεμένη με την εικόνα του σώματός του. Τα μεγάλα ή «πεταχτά» αυτιά μπορούν να δώσουν το έναυσμα για πειράγματα και αρνητικά σχόλια. Η ωτοπλαστική ωστόσο αντιμετωπίζει οριστικά και το αποτελεσματικά το πρόβλημα. 


Σύμφωνα με τον
 Άρη Νταμάγκα, αναπληρωτή διευθυντή της Κλινικής Πλαστικής Χειρουργικής στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, οποιοδήποτε σωματικό χαρακτηριστικό των παιδιών γίνεται στόχος ανεπιθύμητης προσοχής -ιδιαίτερα στο χώρο του σχολείου- προκαλεί αρνητικά συναισθήματα, ιδιαίτερα μάλιστα όταν αυτό αφορά το πρόσωπο και είναι δύσκολο να καλυφθεί, όπως είναι τα μεγάλα ή «πεταχτά» αυτιά.

 

Τα παιδιά είναι πολύ ευαίσθητα και ξέρουν πότε γίνονται αποδεκτά και πότε απορρίπτονται. Μπορούν να αναπτύξουν μεγαλύτερη ικανότητα κοινωνικοποίησης και συνεργασίας, αλλά όταν απορρίπτονται ενδέχεται να αναπτύξουν αρνητικές συμπεριφορές, κάτι που μπορεί να επηρεάσει και την ενήλικη ζωή τους (ντροπαλότητα, εσωστρέφεια, παθητικότητα, παραίτηση). 

Η έλλειψη διακριτικότητας που χαρακτηρίζει την παιδική ηλικία, δημιουργεί προβλήματα στο σχολικό περιβάλλον για τα παιδιά που έχουν μεγάλα ή «πεταχτά» αυτιά, αφού γίνονται «θύματα» αρνητικών σχολίων από τους συνομηλίκους τους ή ακόμη και ενδοσχολικής βίας.

«Το αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής είναι, να μην μπορούν να διαχειριστούν το πρόβλημα και να βιώνουν συναισθηματική αστάθεια, χαμηλή αυτοεκτίμηση, αίσθημα ανεπάρκειας ή μειονεξίας, με συνέπεια κακές επιδόσεις στο σχολείο» τονίζει ο κ.Νταμάγκας.

Την ψυχοφθόρα αυτή κατάσταση βιώνουν και οι γονείς, οι οποίοι αναφέρουν ότι το παιδί τους παραπονιέται με φράσεις όπως «δε θέλω να πάω σχολείο», «δε θέλω να διαβάσω», ότι «είναι φοβισμένο και λυπημένο», «είναι αφηρημένο και απρόσεκτο στο σπίτι», «μπλέκεται σε καβγάδες στο σχολείο εξαιτίας των πειραγμάτων», «κλαίει μπροστά στον καθρέφτη», «είναι ακατάστατο», «είναι ντροπαλό», «τρώει υπερβολικά και είναι αγχωμένο». Παράλληλα, πολύ γονείς νοιώθουν ένα αίσθημα ενοχής, διότι αισθάνονται υπεύθυνοι για το συγκεκριμένο πρόβλημα που κληρονομικά μεταβίβασαν στο παιδί τους.

 

Η ωτοπλαστική έρχεται να δώσει λύση στο πρόβλημα, καθώς μπορείς να γίνει ακόμη και από την ηλικία των πέντε χρόνων, διότι έχει ολοκληρωθεί η διαμόρφωση του πτερυγίου κατά 85%-90%.

«Με την ωτοπλαστική ο πλαστικός χειρουργός επαναδιαμορφώνει τα 'πεταχτά' αυτιά, τόσο στο σχήμα όσο και στο μέγεθος», διευκρινίζει ο κ.Νταμάγκας και συμπληρώνει πως «η ωτοπλαστική είναι η ένατη πιο συχνή επέμβαση πλαστικής χειρουργικής με περίπου 170.000 επεμβάσεις παγκοσμίως. Στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία του ISAPS, γίνονται περίπου 2.400 επεμβάσεις κάθε χρόνο».

Η επέμβαση, γίνεται με γενική αναισθησία μέχρι 14 χρόνων και τοπική στις μεγαλύτερες ηλικίες και συνήθως διαρκεί από 45 έως 90 λεπτά. Η τομή γίνεται στο πίσω μέρος του πτερυγίου, είναι πολύ μικρή και είναι απολύτως αδιόρατη ακόμα και με κοντά ή μαζεμένα μαλλιά. Την ίδια ημέρα μετά την επέμβαση το παιδί επιστρέφει σπίτι του, στις καθημερινές του δραστηριότητες σε 3-5 ημέρες και μπορεί να αθληθεί μετά από 4-5 εβδομάδες.

Μετά την επέμβαση παρατηρείται παροδική ήπια ευαισθησία, που υποχωρεί με απλά παυσίπονα, ελαφρύ οίδημα και ελάχιστες εκχυμώσεις που εξαφανίζονται σύντομα.
 

Η πιθανότητα επιπλοκών είναι πολύ μικρή. Το αιμάτωμα και η φλεγμονή αντιμετωπίζονται εύκολα με συντηρητικό τρόπο.

Μετά την πραγματοποίηση της ωτοπλαστικής τα περισσότερα από τα παράπονα των παιδιών εξαφανίζονται, κάτι που επιφέρει βελτίωση τόσο στο οικογενειακό όσο και στο σχολικό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον τους. Η βελτίωση της εικόνας του προσώπου μετά την ωτοπλαστική έχει πολλαπλά οφέλη, αφού μειώνει:

·         Tο άγχος

·         Tην ανασφάλεια του παιδιού, 

·         Tη δυσκολία του στη σκέψη και τα προβλήματα προσοχής

·         Tην επιθετική του συμπεριφορά,

·         Διώχνει το άγχος και το αίσθημα ενοχής των γονέων

Παράλληλα αυξάνει:

·         Τη ψυχολογία, την αυτοπεποίθηση, την ηρεμία, τη χαρά, τον ενθουσιασμό, τη δημιουργικότητα

·         Tις σχολικές του επιδόσεις

·         Τη διάθεση για ομαδικά παιχνίδια ή δραστηριότητες που δεν είχε πριν,

·         Την ευχαρίστηση (αφού μπορεί να χτενίσει ή να κόψει τα μαλλιά του σύμφωνα με τις επιθυμίες του).