Οι αιτίες του εργασιακού άγχους
Οι
αναγνωρισμένες αιτίες του σχετιζόμενου με την εργασία άγχους (work-related stress) είναι πολλές
και ταξινομούνται στις παρακάτω κατηγορίες:
Εργασιακές
πρακτικές
-
Τα άτομα δεν έχουν την ικανότητα ελέγχου ή επιρροής στις απαιτήσεις που
τίθενται σε αυτά
-
Έλλειψη ξεκάθαρης περιγραφής εργασιακών καθηκόντων ή της κατεύθυνσης των
εντολών
-
Υψηλός βαθμός αβεβαιότητας σχετικά με την εργασιακή ασφάλεια ή τις
προοπτικές καριέρας
-
Προσωρινή εργασία ή συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου
-
Έλλειψη κατανόησης από τα ηγετικά στελέχη
-
Περικοπές χρηματοδοτήσεων (κεντρική κυβέρνηση, τοπική κυβέρνηση) που
οδηγούν σε αυξημένο φόρτο εργασίας
-
Κουλτούρα πολύωρης εργασίας
-
Καμία αναγνώριση ή ανταμοιβή για το υψηλό επίπεδο απόδοσης στην εργασία
-
Όταν δεν υπάρχει δυνατότητα να εκφραστούν παράπονα
-
Ανάληψη μεγάλων ευθυνών χωρίς την ανάλογη μεταβίβαση εξουσίας ή διακριτικής
ευχέρειας λήψης αποφάσεων
-
Όταν δεν υπάρχει η δυνατότητα της χρησιμοποίησης και αξιοποίησης των
προσωπικών ταλέντων και ικανοτήτων
-
Ανεπαρκής χρόνος για να ολοκληρωθούν τα καθήκοντα ή να συμβιβαστεί ο
εργαζόμενος με τα εταιρικά πρότυπα εργασίας.
-
Τα μικρά λάθη ή η προσωρινή απώλεια συγκέντρωσης έχουν σοβάρες ή ακόμη και
καταστροφικές συνέπειες για τους εργαζόμενους
Πίεση
-
Οι εργασιακές πιέσεις συσσωρεύονται συνεχώς
-
Οι εργασιακές πιέσεις δεν υποχωρούν ή είναι παρατεταμένες
-
Επικρατεί σύγχυση σχετικά με τις αλληλοσυγκρουόμενες απαιτήσεις
Παρενόχληση ή εκφοβισμός
-
Παρατεταμένες συγκρούσεις μεταξύ συναδέλφων
-
Έκθεση σε πρακτικές προκατάληψης σχετικά με την ηλικία, το φύλο, τη
σεξουαλικότητα, τη φυλή, την εθνικότητα ή τη θρησκεία του εργαζόμενου
Τεχνικές
διοίκησης
-
Νέες τεχνικές διοίκησης (management) που περιλαμβάνουν:
-
Τη διοίκηση ανθρωπίνων πόρων (διοίκηση προσωπικού)
-
Τη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, η οποία περιγράφεται συχνά στα εγχειρίδια των
μάνατζερ ως ‘διοίκηση μέσω στρές’.
Εργασιακό
περιβάλλον και νέες τεχνολογίες
-
Δυσάρεστες ή επικίνδυνες εργασιακές συνθήκες
-
Η τεχνολογία ελέγχει τους ίδιους τους εργαζόμενους (επιτήρηση και
παρακολούθηση εκτέλεσης καθηκόντων και τήρησης ωραρίου)
-
Τα συστήματα αυτόματων κλήσεων στις τηλεφωνικές εργασίες πώλησης ή
προώθησης όπου και δεν υπάρχουν χρονικά κενά μεταξύ των κλήσεων και το
προσωπικό δεν ασκεί κανέναν ουσιαστικά έλεγχο στον ρυθμό της εργασίας και την
εκτέλεση καθηκόντων.
http://www.workstress.net/causes.htm