Κάθε πότε πρέπει να επισκέπτομαι τον διαιτολόγο μου για να αδυνατίσω;

Αναζήτηση

Κάθε πότε πρέπει να επισκέπτομαι τον διαιτολόγο μου για να αδυνατίσω;

Έφη Δ. Νοικοκύρη

 Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

 

 

 

Επισκεψιμότητα και αποτέλεσμα. Κάθε πότε πρέπει κάποιος να επισκέπτεται τον διαιτολόγο του; Ποιο είναι το ιδανικό πακέτο συνεδριών για ένα σίγουρο αποτέλεσμα; Παίζει ρόλο στο αποτέλεσμα, η συχνότητα επισκέψεων στο διαιτολόγο του; Πόσο και ποιο ρόλο παίζει;

 

Ο πρωταγωνιστής θέλει να μειώσει το βάρος του κατά 20 κιλά και επισκέπτεται ειδικό διαιτολόγο. Ο διαιτολόγος του προτείνει, πρόγραμμα επισκεψιμότητας μια φορά την εβδομάδα τονίζοντας του ότι η επισκεψιμότητα είναι που καθορίζει το κύριο μέρος του αποτελέσματος. Ο πρωταγωνιστής συμφωνεί και το σχέδιο του προγράμματος μπαίνει σε εφαρμογή. Ο πρωταγωνιστής ακολουθεί τις οδηγίες του ειδικού και στο τέλος του μήνα μειώνει το βάρος του κατά 5 κιλά. Ο δεύτερος μήνας περιέχει το τριήμερο της Αποκριάς, ο πρωταγωνιστής ακυρώνει δύο από τα ραντεβού του και συνεπώς τα τέσσερα ραντεβού του μήνα μειώνονται στα δύο. Αποτέλεσμα δεύτερου μήνα μείωση βάρους 0,5 κιλά. Τρίτος μήνας προγράμματος μείωσης βάρους και ο πρωταγωνιστής ακολουθεί το πρόγραμμα του κανονικά και με συνέπεια, αποτέλεσμα μηνός, μείωση βάρους κατά 2,5 κιλά. Ο τέταρτος και πέμπτος μήνας εμπεριείχαν ονομαστικές γιορτές, γενέθλια και ο πρωταγωνιστής ακύρωσε 5 από τις 8 συνεδρίες, αποτέλεσμα στο τέλος του 5ου μήνα, προσθήκη 2 κιλών. Ο πρωταγωνιστής, το διάστημα που δεν επισκεπτόταν τον ειδικό του, το όριζε ως διάστημα παραγωγικό δηλαδή πίστευε ότι σε ένα μήνα (όπως στον πρώτο μήνα διατροφής) θα μειώσει το βάρος του κατά 5 κιλά, ακόμη και αν δεν πρόσεχε. Ο ειδικός του τόνισε ότι παραγωγικός χρόνος, είναι μόνο αυτός που κάποιος προσέχει.

 

Ο πρωταγωνιστής προτείνει στον ειδικό του να μειώσουν τις συνεδρίες από 4 το μήνα, σε 2. Ο ειδικός εξηγεί στον πρωταγωνιστή ότι η παραπάνω πρόταση δεν έχει καμία χρησιμότητα στην προσπάθεια μείωσης του βάρους και η μόνη χρησιμότητα που έχει είναι, η χαλάρωση στον πρωταγωνιστή της πίεσης της εβδομαδιαίας αξιολόγησης, απομάκρυνση της πίεσης μια εβδομάδα αργότερα δηλαδή. Ότι δεν κατάφερε σε μία εβδομάδα ο πρωταγωνιστής δεν το κατάφερε ούτε και σε δύο. Στον 6ο και 7ο μήνα προσπάθειας μείωσης του βάρους, δεν παρήχθη κανένα αποτέλεσμα και η απογοήτευση οδήγησε τον πρωταγωνιστή στην έξοδο απ' την προσπάθεια.

 

  Σημαντικά λάθη

1) Ο πρωταγωνιστής πίστεψε ότι ακυρώνοντας τα ραντεβού του, θα κέρδιζε και την προηγούμενη 'ευχάριστη' καθημερινότητα του και μείωση βάρους

 

2) Ο πρωταγωνιστής εγκλωβίστηκε στη σκέψη, ότι κατάφερε τον πρώτο μήνα θα το πετυχαίνει και σε όλη την υπόλοιπη προσπάθεια του και μάλιστα χωρίς να αλλάξει την καθημερινότητα του

 

3)Μπήκε στην στρεβλή σκέψη ότι αυτός είναι ο κυρίαρχος στο 'παιχνίδι' και αυτό που θέλει θα το πετύχει, εφαρμόζοντας μια προσωποκεντρική θεώρηση ως θεραπεία,  με σκοπό να αποτύχει

 

4)Αγνόησε τις συμβουλές του ειδικού

 

5)Αγνόησε το μέγεθος του προβλήματος του και τις μεθόδους θεραπείας του

 

6) Επέλεξε λιγότερη επισκεψιμότητα σε λάθος χρονικό σημείο, πιστεύοντας ότι θα έχει περισσότερο χρόνο 'να τα κάνει όλα', να προσέξει, να μην προσέξει, να φάει ελεύθερα, να γιορτάσει...επιλέγοντας ο ίδιος πότε θα επισκεφθεί τον ειδικό του και άρα να επιλέξει πότε θα προσέξει και πότε όχι.

 

7)Μπήκε στο φαύλο κύκλο της ανακύκλωσης του προβλήματος, δηλαδή ο πρωταγωνιστής επιλέγει την κάθε δύο εβδομάδες συνεδρία, από την εβδομαδιαία, για να έχει μία ελεύθερη εβδομάδα και την δεύτερη να προσέχει.

 

  Συμπεράσματα

    Η εμπιστοσύνη στον ειδικό είναι η αλφαβήτα της θεραπείας του προβλήματος. Η συνεργασία με τον ειδικό, θα πρέπει να είναι ένα 'κλειστό, σιωπηλό συμβόλαιο' και να εφαρμόζεται και από τους δύο απαρέγκλιτα με συνέπεια, υποχρέωση και κανόνες. Το κάθε βήμα που θα ακολουθείται στη θεραπεία, θα πρέπει να είναι σίγουρο και να έχει την συναίνεση και των δύο. Η εμπιστοσύνη στις ικανότητες και την εμπειρία του ειδικού δεν θα πρέπει να αμφισβητείται εκ των προτέρων, μη εφαρμόζοντας τις συμβουλές του ειδικού. Η μείωση του βάρους χωρίζεται σε στάδια, το κάθε στάδιο περιλαμβάνει συγκεκριμένο αριθμό συνεδριών με συγκεκριμένη επισκεψιμότητα, η αγνόηση της χρησιμότητας της συχνότητας επίσκεψης είναι καθοριστική για την αποτυχή έκβαση μιας προσπάθειας.