Πώς να μαθαίνουμε στα παιδιά μας να χειρίζονται τον θυμό τους
Πώς να μαθαίνουμε στα παιδιά μας να χειρίζονται τον θυμό τους
Όταν ο Luke θυμώνει, προσπαθεί να θυμηθεί ότι πρέπει να κοιτάει το βραχιόλι
του. Του θυμίζει ότι πρέπει να καταλαγιάσει τον θυμό του και πώς να σταματήσει,
να πάρει μια βαθιά αναπνοή, να μετρήσει μέχρι το τέσσερα, να «αγκαλιάσει» τον
εαυτό του και να ζητήσει την βοήθεια ενήλικα.
Στα 5 του, έχει μάθει κάπως να μετριάζει τον θυμό του. Είναι ένα από τα 3,000
παιδιά στις Η.Π.Α. που συμμετέχουν σε ένα νέο πρόγραμμα για παιδιά που για
πολλούς λόγους (αμέλεια γονέων, ασθένεια, εγκατάλειψη) έχουν προβλήματα θυμού.
Μετά τις μελέτες των επιστημών προέκυψε πως τέτοια ψυχικά τραύματα επηρεάζουν
την ωρίμανση του εγκεφάλου και προκαλούν πολλά συμπτώματα στα παιδιά όπως:
υπερδραστηριότητα, τα συναισθήματα τους κατακυριεύουν, δεν μπορούν να πάρουν
σωστές αποφάσεις και να λειτουργήσει ο εγκέφαλος τους σωστά. Τα διώχνουν από
σχολεία, δημιουργούν καυγάδες με τους συνομηλίκους τους και δυσκολεύονται να
συγκεντρωθούν.
Στα ειδικά σχολεία των Η.Π.Α. που είναι σε πειραματικό στάδιο, τα παιδιά κάνουν
ατομική και ομαδική θεραπεία με συγκεκριμένες μεθόδους, για να καταπολεμήσουν
την ρίζα του κακού: την παιδική ανασφάλεια.
Οι καθηγητές παρατηρούν τις κρίσεις θυμού των μαθητών τους. Και την περιγράφουν
στους ίδιους αντί απλά να τους πουν να σταματήσουν. Αναγνωρίζοντας την, τους κάνουν
να νιώθουν καλύτερα και να ξεθυμώσουν.
Με τεχνικές όπως, “γωνίες ηρεμίας” τα παιδιά βρίσκουν το καταφύγιο τους για να
καταλαγιάσουν τον θυμό. Ήδη οι επιστήμονες έχουν παρατηρήσει μεγάλες βελτιώσεις
στα 3,000 παιδιά τους και σκέφτονται να εισηγηθούν τις τεχνικές σε πολλά
δημοτικά σχολεία των πολιτειών της Αμερικής.