«Μαμά,δυσκολεύομαι να γράψω ανάμεσα στις γραμμές»

Αναζήτηση

«Μαμά,δυσκολεύομαι να γράψω ανάμεσα στις γραμμές»

Κάθε στιγμή, το παιδί βρίσκεται σε ένα χώρο όπου θα πρέπει να τοποθετήσει κάπου το σώμα του ( πχ κάθεται στην καρέκλα, στέκεται μπροστά στον πίνακα της σχολικής τάξης κτλ ), ή / και να τοποθετήσει κάπου ένα αντικείμενο ( πχ βάζει τους μαρκαδόρους στην κασετίνα, το μαξιλάρι πάνω στο κρεβάτι κτλ ).

Η δόμηση του χώρου είναι . λοιπόν, ο προσδιορισμός της θέσης :

 

Του παιδιού σε σχέση με τα αντικείμενα

Των αντικειμένων σε σχέση με το σώμα ( μπροστά – πίσω, δεξιά – αριστερά, πάνω – κάτω κτλ )

Των αντικειμένων μεταξύ τους (μπροστά – πίσω από, δεξιά – αριστερά από, πάνω – κάτω από ) .

 

Ένα παιδί το οποίο έχει δυσκολίες όσον αφορά την δόμηση του χώρου, τότε δεν μπορεί να ελέγξει σωστά το σώμα του και να κινείται άνετα στον χώρο , με συνέπεια:

Να δυσκολεύεται να συμμετέχει σε παιχνίδια συνομιλήκων  του ( πχ τυφλόμυγα, κουτσό, puzzle κτλ)

Να βρίσκει δύσκολα τα πράγματά του ( πχ σε εντολή «Γιώργο φέρε τα παπούτσια σου  που είναι κάτω από την καρέκλα » δεν μπορεί να την εκτελέσει )

Δυσκολεύεται να κάνει κλιμάκωση  πχ μεγεθών

Δεν προσανατολίζεται και χάνεται εύκολα.

 

Φτάνοντας,  έτσι , το παιδί στο κατώφλι των σχολικών υποχρεώσεων , η καλή δόμηση στο χώρο θα του δώσει σημαντικά εφόδια, εφ’ όσον σχετίζεται με :

-          την αναγνώριση των γραμμάτων κατά την διαδικασία της ανάγνωσης ( με αυτό τον τρόπο λοιπόν είναι σε θέση να ξεχωρίσει πχ το ¨φ¨ από το ¨θ¨, το ¨ε¨ από το ¨3¨ κτλ

-          την διαχείριση του γραφικού χώρου ( πχ να γράφει από αριστερά προς τα δεξιά, ανάμεσα στις γραμμές κτλ )

-          τον σωστό γραφικό σχεδιασμό ( πχ να κάνει το «υ» με το άνοιγμα προς τα πάνω )


Προτεινόμενες δραστηριότητες :

Παρακάτω θα δείτε κάποιες δραστηριότητες οι οποίες βοηθούν στο να βελτιωθεί η δεξιότητα της δόμησης χώρου σε ένα παιδί :

βάζουμε διάφορα εμπόδια μέσα στο δωμάτιο και ζητάμε από το παιδί αν ακολουθήσει μία διαδρομή χωρίς να σκοντάψει πουθενά ( πχ να περάσει πάνω από την καρέκλα, δίπλα από την τηλεόραση, κάτω από το τραπέζι κτλ )

μέσα / έξω :

-          μπαίνουμε μέσα στην ντουλάπα, μπανιέρα

-          κρύβουμε κάτι μέσα στα χέρια μας

-          ρίχνουμε ένα χαρτί μέσα στον κάδο

-          βάζουμε τα μολύβια μέσα – έξω  από μολυβοθήκη

-          τακτοποιούμε τα παιχνίδια μέσα στο ντουλάπι

-          βγάζουμε τα κυβάκια έξω από το κουτί

 

ψηλά / χαμηλά : τραμπάλα / κούνια : διακρίνουμε την στιγμή που το παιδί είναι ψηλά / χαμηλά

πάνω / κάτω :  ανεβαίνουμε πάνω στο τραπέζι , πάμε κάτω από την καρέκλα κτλ

μπαίνουμε μπροστά / πίσω από την κουρτίνα / αυτοκίνητο κτλ

δίπλα : βάζουμε την πετσέτα δίπλα στο νεροχύτη, καθόμαστε δίπλας το τζάκι κτλ

κοντά / μακριά : ακουμπάμε κοντά στην πόρτα, βάζουμε το  χέρι μας κοντά στο καλοριφέρ

γύρω : δένουμε ένα φουλάρι γύρω στον λαιμό μας, γυρίζουμε γύρω από μία καρέκλα

ανάμεσα : βαδίζουμε ανάμεσα σε 2 γραμμές, περνούμε ανάμεσα στα πόδια

απέναντι : στεκόμαστε απέναντι από την πόρτα, την ντουλάπα κτλ

 

Πηγή: www.iator.gr